dag 2 eller var det dag 14

två veckor har jag varit här nu. jag har lärt mig hitta i en ny stad(nästan) jag har lärt mig grunderna i det norska språket, men fortfarande kan jag säga va 3 ggr i rad och tillslut skratta och låtsas att jag fattat trots att jag inte förstått ett ord. Antar att ni gjort nått liknande någon gång... Jag jobbar på Scanpoint distribution där jag har jobbat sedan fredagen den 23. Jag har haft 1 ledig dag sedan dess.
såhär såg mitt liv ut innan jag åkte till norge.

Steg upp kl halv tio från en himelsk skön säng 10 timmars natt, åt en lång lyxig frukost, läste tidningen, åkte till skidspåret, tränade järnet, tog en gainomax och en banan åkte till viking kl 15.00 och jobbade i 3- 4 timmar, sedan hem, slocknade i soffan eller lekte med vänner. Observera att jag jobbade ca 3- 4 dagar i veckan, max.

De två senaste veckorna har jag stigit upp halv 7 från en luftmadrass. Micrat morgongröten som vi gör här på frogner. En tesked sylt, lite mer, ingen mjölk. vatten till det. Trikken, tunnelbanan och jobbet börjar kl 8. Arbetet har bestått av att flytta ett lager till en annan lokal, dvs allt ska ut. 12 timmars arbetspass, en gång 13, ibland lyx med 9- 10 timmar. övertidsmat på jobbet kl 4 slutar jobbet kring 8 är hemma kl 9. äter en till middag för att micromat inte är någon näring. duschar, man luktar svett efter jobbet. sen var det att gå och lägga sig, dock är det så tråkigt, man vill ta vara på den lediga tiden så det blir väl en färretimmars natt och sen upp igen. och så har det hållt på! igår slutade jag kl 4 och det var GUDOMLIGT! det kommer lugna ner sig, för allt har satts på plats så det vanliga livet börjar. men jobblivet är SKÖNT, pengarna rullar in!

jag åkte till norge för att jobba, målet är uppfyllt!
våren är här, gräsmattorna är helt gröna, blommorna slår ut, vigelandsparken är i full rörelse, mina rumskamrater ser på paradise hotel så det dunkar i huset, en hel stad väntar på att få upptäckas mer! jag TRIVS :) massage med en utter och en fransyska(på sommaren snygg spanjor) sker inom en kort tid.

Kommentarer
Postat av: karre!

hahahahah så himla roligt att du får jobba lite :D var väl ändå på tiden!!! PS kul att du fått jobb på riktigt:D och saknar diiiiiiiiig!

2010-05-08 @ 07:15:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0