en målbild

I oktober bestämde jag mig för att satsa på skidor.  Jag vet inte om ni gjort såhär någon gång. Jag satte upp ett mål, kan inte direkt förklara vad målet var, men det  innehöll iallafall att krossa de oslagbara. Jag insåg väl där inne någonstanns att det skulle bli en hård resa och att mycket tid skulle läggas ner. Men i mitt huvud har jag bara sett dom där underbara bilderna, hur jag ville att det skulle vara. Konsekvenser, möda, slit fanns inte. Dröm blev faktiskt till verklighet. Jag ångrar inte en sekund av tiden jag lagt ner. På viking kom en gubbe som fick nys om att jag tävlade i längdskidor. Han frågade:
- jaha är du bra då? hur duktig är du? jag sa jag är dålig, jag kommer längst bak, men jag ska bli bra i vinter. Låter kanske dumt om jag säger att jag fascineras av mig själv. Men det gör jag faktiskt, för jag har bevisat att om man verkligen vill någonting & aldrig ger upp, så går det. Jag hade kunnat ge upp efter någon månad, jag hade kunnat tänka det här kommer aldrig gå jag är sämst av alla. Jag var näst sämst av alla av de aktiva tävlande i Sverige på min första tävling. Men det var inte fakta för mig. Faktan var att jag skulle bli bättre.

Med det här vill jag säga er att aldrig ge upp era drömmar.  Se det omöjliga som en chans att få det möjligt. Allting går bara man vill, det står jag fast vid. Även fast det inte är så, så tror jag att det ska vara så & bara det är nyckeln till väldigt mycket.

Foto: Elin Johansson ;)

Kommentarer
Postat av: anna

Jag blir grymt imponerad :) Vilket jobb du har gjort!

2010-04-18 @ 13:46:50
Postat av: Elin J

Vilken vinter! Så roligt det varit att se utvecklingen, är i-m-p-n-e-r-a-d! GRATTIS:D

2010-05-12 @ 17:59:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0